Ole Brum

VELKOMMEN TIL OLE BRUM!

Vi gleder oss til å bli kjent med barnet og dere. Når dere kommer i barnehagen til tilvenning, vil dere bli tatt imot av en voksen som er deres primærkontakt.

Tlf. nr. direkte til Ole Brum: 47482418

E-mail: olebrum@bamseby.no

De voksne på avdelingen er:
Pedagogisk leder: Sara Skaug
Pedagog: Emma Hunn
Assistent: Nina Ydse
Barn-og ungdomsarbeider: Vegard Løvf

Tilvenning:
Når dere kommer til barnehagen vil dere bli møtt av en voksen
som har ansvar for å hjelpe barnet til rette på avdelingen, og følge opp barnet i hverdagen. I den første tiden vil det være en fast voksen som har mest med barnet å gjøre, slik at det knyttes nære bånd mellom dem. Dette er viktig for at barnet skal føle seg trygg i de nye omgivelsene.

De første dagene:
De første dagene er det viktig at mor/far/foresatte er med, og at dagene ikke blir for lange. 1.dag: - Barnet kommer til oppgitt klokkeslett, blir med i leken. ca 1- 11/2 time. 2.dag: - Det blir avtalt første dag når barnet skal komme. Barnet er med i leken/aktiviteten på formiddagen, spiser med oss og er sammen med oss i en kort periode etterpå. Mor/far/foresatte kan forlate avdelingen, men er i nærheten dersom barnet skulle trenge dem. 3.dag: - Barnet kommer på den tiden det normalt vil komme til barnehagen. Mor/far/foresatte kan forlate barnehagen for en kort stund, dette avtales med primærkontakten. Vi ser hvordan det går med barnet,
om det trives og føler seg trygt, og avtaler så videre tilvenning.

Praktiske opplysninger:

Måltider:
Det blir servert 2 måltider i barnehagen. Frokost fra 8 og lunsj ca. 12.
I tillegg er det frukt på ettermiddagen rundt 15.00.
En dag i uka lager vi noe varmt til lunsj.

Turdag:
Ukentlig går vi på tur/har uteaktiviteter.
Da må du huske matpakke og drikke hjemmefra.
Du kan gjerne ha med frukt og grønt, men ingen søtsaker eller kaker.
Drikke er valgfritt.

Gymsal:
Hver torsdag kl. 11.00-12.00 har vi Gressvikhallen til disposisjon. Hvis det
er noen som skal levere/hente i denne tiden må det skje der;)

Bursdagsfeiring:
Vi markerer bursdager med flagg og krone. Vi har også en bursdagsamling hvor
du er midtpunktet, har bursdagsleker og tegner til bursdagsbarnet.

Møter:
Vi voksne på Ole Brum vil ha ukentlige planlegging-og evalueringsmøter,
hvor vi hele tiden jobber for å bedre vårt arbeid med barna.
Når vi er på disse møtene vil voksne fra de andre avdelingene se etter våre barn.

Faste skriv:
PÅ KIDPLAN ligger månedsplan med oversikt over hva som skal skje på Ole Brum. Den oppdateres kontinuerlig. Stort sett holder vi oss til planene, men av og til skjer ting som fører til endringer. En gang i måneden, får dere en evaluering på hvordan vi synes måneden har vært, et månedsbrev på mail.

Info og KIDPLAN:
Ellers finner du det meste av info på Kidplan, TAVLA bør du se på hver dag

Dette må du ha fast i hylla di:
- min. 2 skift fra innerst til ytterst
- regntøy/gummistøvler
- innesko
Dere må merke tøy og eiendeler med navn.:)

Vi ser frem til et nært og godt samarbeid med dere og håper dere vil trives hos oss. Barnehagens planer og annen informasjon vil dere få av primærkontakten under tilvenningsdagene. Spør om det er noe dere lurer på, og kom gjerne med innspill og ønsker for hvordan vi kan gjøre barnehagedagen bedre for ditt barn og for oss alle!

Hilsen oss på Ole Brum!